Noutati

Ultima inelare la Vadu

30/08/2016
An de an, unul din scopurile Expediției SOR este studiul migrației păsărilor. De aceea avem cu noi mereu o trupă de inelatori ornitologici. În 2016, însă, nu ei au făcut cea mai importantă inelare, deși am avut specii pe care nu le mai prinsesem până acum în plasele ornitologice.
Senzatie roz. Flamingo in Romania

22/08/2016
Evenimentul începutului de migrație a avut loc pe data de 20 august în România – au fost observate și fotografiate patru păsări flamingo. Păsările flamingo (Phoenicopterus roseus) sunt o apariție extrem de rară pentru România și au fost observate în cursul uneia din ieșirile pe teren din cadrul Expediției Naționale a Societății Ornitologice Române (SOR).
Jurnalul Expeditiei SOR 2016

13/08/2016
In 2016, Expeditia SOR este realizata exclusiv din fondurile ong-ului nostru. Apa minerala plata este asigurata din sponsorizarea Apa minerala ZIZIN, iar transportul voluntarilor si al bagajelor pe apa este asigurat de agentia de turism Ibis Tours.
Arlie a cuibarit cu succes si in 2016

05/08/2016
Arlie a cuibărit cu succes și în 2016. Aceasta este concluzia expediției de verificare a cuiburilor de acvilă țipătoare mică (Aquila pomarina) pe care biologul SOR – Sebastian Bugariu a întreprins-o alături de Jan van Diermen în câteva dintre teritoriile din situl Piemontul Făgăraș.
[...]
Determinatorul soseste in luna septembrie

29/07/2016
Așa cum deja v-am obișnuit, vă ținem la curent cu situația celei mai așteptate cărți – Păsările din România și Europa - sau determinatorul de păsări, așa cum îl știe toată lumea.
Primele imagini cu zaganul Adonis in Romania

28/07/2016
Biologii de la Societatea Ornitologică Română au realizat primele poze ale zăganului aflat în România, specie de vultur care nu a mai fost confirmată în țara noastră de mai bine de 80 de ani.
Apa minerala Zizin este sponsor oficial al Expeditiei Nationale SOR

26/07/2016
Una din marile probleme ale unei expeditii in Delta Dunarii, indiferent de scopul ei, este resursa de apa. Mai ales cand participantii stau la cort, departe de un sat cu apa potabila. In 2016, aceasta problema este rezolvata cu ajutorul sponsorizarii primite din partea Apa Minerala Zizin.
Cum faci bagajul pentru Expeditia Nationala SOR

26/07/2016
Participarea la Expeditia Nationala a SOR presupune lipsa conditiilor de cazare de la vile, pensiuni si hoteluri, drept urmare un om trebuie sa aiba cu el toate cele necesare.
Incep inscrierile pentru Expeditia Nationala SOR

26/07/2016
Din 25 iulie 2016 va puteti inscrie ca participant la Expeditia Nationala SOR. Anul acesta, ca de obicei, Expeditia are doua etape
Cati pelicani avem in Romania

08/07/2016
În decursul anului 2016, numărul total înregistrat al pelicanilor din România (ambele specii) este de peste 20.000 de exemplare, relevă numărătoarea sincron organizată de Societatea Ornitologică Română în luna mai a anului 2016.
[...]