Păsările Clujului

Societatea Ornitologică Română implementează în perioada 15.03.2014 – 14.03.2016 proiectul intitulat ”Păsările Clujului: creșterea diversității speciilor prin colaborare între ornitologi, experți silvici si publicul larg” finanțat prin granturile SEE, 2009 – 2014, în cadrul programului Fondului ONG în România, componenta Dezvoltare Durabilă.

Unul dintre obiectivele principale ale proiectului este mărirea numărului și a diversității speciilor de păsări care cuibăresc sau iernează în Cluj. Pentru a atinge acest obiectiv, vor fi amplasate cu ajutorul voluntarilor și al membrilor SOR nu mai puțin de 1360 de cuiburi artificiale, marea majoritate în pădurile și livezile din jurul orașului, dar și în parcurile din oraș.

Tot în parcuri vor fi amplasate hrănitori pentru păsări, iar SOR va atrage și implica în proiect și instituțiile de învățământ. Elevii și studenții vor fi cei care se vor ocupa de realimentarea cu semințe a hrănitorilor și vor fi, totodată, primii beneficiari ai unui oraș mai verde.

Un al doilea mare obiectiv al proiectului este informarea publicului larg cu privire la importanța biodiversității. Pentru a-l atinge, SOR va organiza mai multe evenimente specifice, de la ieșiri în pădurile din apropierea Clujului, la ateliere susținute de meșteșugari care vor arăta participanților cum pot fi create simplu și ușor cuiburi și hrănitori.

Pentru că păsările insectivore sunt un mijloc de combatere biologică a dăunătorilor din livezi și din păduri, ele reprezintă o reală alternativă la folosirea pesticidelor. Unul din obiectivele proiectului devine, așadar, creșterea diversității și a abundenței speciilor de păsări din habitatele forestiere. Pentru a atinge acest obiectiv, una dintre acțiuni este stabilirea unui parteneriat de colaborare pe termen lung între SOR și Ocolul Silvic Cluj.

Publicul larg va fi informat permanent despre acțiunile proiectului prin comunicate de presă specifice fiecărui eveniment, atât în presă, cât și pe site-ul și pagina de Facebook a SOR.