Atlasul Păsărilor din București

Atlasul poate avea influențe în domenii precum cercetarea și educația, poate fi o unealtă pentru planificarea strategiilor de conservare a speciilor dar mai ales poate influența luarea deciziilor care au impact asupra orașului în care locuim (tipul construcțiilor, păstrarea spațiilor verzi, pesticidele utilizate, etc.).

Prin fiecare dintre aceste domenii pot apărea idei despre cum ar putea atlasul să rezolve unele probleme. Putem afla daca unele specii sunt cuibăritoare sau nu (Ex: Psittacula krameri – papagalul Micul Alexandru), putem înțelege rolul și importanța faunei urbane.

Atlasul oferă un sprijin în plus celor care doresc să dezvolte pasiunea pentru ”birdwatching”. Locuitorii orașului vor învăța mai ușor speciile având posibilitatea să le vadă acolo unde știu sigur că sunt prezente (conform cu harțile de distribuție și statutul de cuibărire), vor dori să le aducă mai aproape de ei prin amplasarea de cuiburi și hrănitori astfel păstrând sau crescând numărul păsărilor.

Scopul proiectului
Scopul proiectului este realizarea Atlasului Păsărilor cuibăritoare din București, având ca rezultat final hărți de distribuție, abundență și evidență a cuibăritului pentru fiecare specie observată. Bucureștiul a fost împărțit în pătrate de 1×1 km, astfel rezultând un număr de 251 pătrate (suprafața orașului până la granița cu Județul Ilfov), acestea au fost separate în două zone de importanță: zona principală (aici sunt cuprinse pătratele cu cele mai importante habitate, acestea cuprind centrul orașului cât și majoritatea parcurilor și a lacurilor din oraș) și zona secundară (pătratele de la periferie, aceste pătrate vor fi parcurse după finalizarea celor din zona centrală).

Obiectivele proiectului
1. Identificarea speciilor cuibăritoare și stabilirea distribuției acestora;
2. Evaluarea abundenței speciilor cuibăritoare cât și a evidenței cuibăritului (necunoscut, posibil, probabil sau confirmat);
3. Urmărirea schimbărilor în compoziția și distribuția speciilor prin evaluarea periodică.