Noutati

UITE, BARZA! 100 de cuiburi noi instalate în ultimii 2 ani

15/03/2019
• Berzele au început să revină în România, din 12 martie • Companiile de distribuție ale Enel în România au amplasat 100 de suporturi metalice pentru cuiburi în ultimii doi ani, mare parte la coordonate furnizate de aplicația Uite Barza! • Toți utilizatorii de telefoane mobile smart pot semnala o zonă periculoasă pentru păsările aflate în migrație
De Ziua Polenizatorilor amplasam hoteluri de insecte

08/03/2019
„Dacă floarea ți-o păzești, rod bun dobândești”, ne atrage atenția un vechi proverb românesc.  Pentru că polenizatorii sunt extrem de importanți în producerea fructelor și a semințelor, acesta ar putea fi și motto-ul zilei dedicate acestor specii, zi celebrată pentru al doilea an consecutiv în data de 10 martie.
Peste 5 tone de hrana pentru pasarile din parcuri, iarna asta

06/03/2019
Fauna urbană a ieșit cu bine dintr-un nou sezon rece, urmare a unui proiect al Societății Ornitologice Române (SOR) – proiectul România Prinde Aripi. Beneficiarii proiectului sunt peste 20 de specii de păsări și mamifere din parcurile mari ale României, de la pițigoi albaștri la rațe mari și veverițe.
Calendarul verde. Martie 2019

28/02/2019
Din martie, oprim hrănirea păsărilor sălbatice.
[...]
Ciuful de padure, mascota buzoiana

28/02/2019
Ciufii de pădure (Asio otus) au devenit vedete la Buzău pe 16 februarie 2019. A fost o zi de sâmbătă în care 200 de persoane au luat parte la o vânătoare de comori.
Se mareste lista de plante protejate din Delta Moldovei

28/02/2019
Marea bucurie a biologilor din proiectele SOR este să „iasă pe teren”. Acolo au cele mai frumoase momente, acelea când reușesc să descopere specii noi pentru siturile în care lucrează.
[...]
Ce mai descopera herpetologii in proiectele SOR

26/02/2019
Raluca Melenciuc, Ștefan Zamfirescu, Paul Dincă, Petronel Spăseni și Alexandru Strugariu sunt cei cinci experți herpetologi care lucrează în proiectul „Elaborarea Planurilor de Management pentru ariile protejate Acumulările Belcești, Sărăturile Jijia Inferioara Prut, Eleșteele Jijiei și Miletinului și Balta Teiva Vișina”.
Convocator Adunarea Generala a membrilor asociați

12/02/2019
CONVOCARE Consiliul Executiv al asociației Societatea Ornitologică Română (în continuare ”SOR”) convoacă Adunarea Generală a Membrilor asociației SOR, în data de 14.03.2019, la ora 11.00,
Recensamantul International al Pasarilor de Apa, Ianuarie 2019

05/02/2019
În perioada 10 - 20 ianuarie a avut loc tradiționalul Recensământ Internațional al Păsărilor de Apă (cunoscut specialiștilor sub denumirea Midwinter Count), organizat de Wetlands International. În România, evenimentul este coordonat de către Societatea Ornitologică Română și Asociația pentru Protecția Păsărilor și a Naturii Grupul Milvus.
Intre 2009 si 2019. 10 years challenge cu pasari ihtiofage

01/02/2019
Acum 10 ani, revista Despre Păsări a Societății Ornitologice Române găzduia un articol al profesorului Eugen Petrescu legat de soarta zonelor umede din România și despre conflictul dintre piscicultori și păsările ihtiofage. Au trecut 10 ani și vă invităm să vedeți dacă există multe deosebiri între situația de atunci și cea de acum, dacă vinovații sunt pelicanii și cormoranii sau trebuie să îi căutăm printre noi. Mai jos, articolul publicat acum 10 ani în revista SOR.
« 1 2 3 4 5 6 7 ... »