Noutati

De Ziua Pasarilor, SOR combate superstitii in Parcul Natural Vacaresti

01/04/2019
• Azi este Ziua Păsărilor, dar SOR sărbătorește duminică, 07 aprilie, de la ora 07:00 în Parcul Natural Văcărești • În 2018, Ziua Păsărilor a fost cel mai mare eveniment de birdwatching din România, cu peste 1500 de participanți. • În 2019, accentul cade pe copii și combaterea superstițiilor
Stejari pentru berzele negre din Parcul Natural Comana

29/03/2019
Peste 1.000 de stejari pedunculați au fost plantați în Parcul Natural Comana cu ajutorul a 120 de voluntari de la compania DB Schenker Global Business Services Bucharest. Acțiunea a fost organizată de Societatea Ornitologică Română (SOR), cu sprijinul RomSilva și a purtat titlul „We grow life@ DB Schenker GBS”.
Ajuta-ne sa descoperim primavara si in 2019

28/03/2019
Luna martie înseamnă începutul migrației de primăvară și sosirea primelor specii de păsări la noi în țară. Cel mai simplu să îți dai seama este să treci prin satele României, sute de berze albe au ajuns deja în zonele de cuibărit.
Calendarul verde - aprilie 2019

Din luna aprilie, puteți trimite observațiile legate de sosirea primelor păsări cuprinse în propiectul Spring Alive - cucul, drepneaua neagră, rândunica, barza și prigoria.
[...]
Cormoranul motat cuibareste, in premiera, in Romania

21/03/2019
• Pentru prima oară, cormoranii moțați cuibăresc pe litoralul românesc • Specia are nevoie de faleze stâncoase, dar a ales Portul Constanța pentru cuiburi • Noua populație este de… 3-5 perechi
UITE, BARZA! 100 de cuiburi noi instalate în ultimii 2 ani

15/03/2019
• Berzele au început să revină în România, din 12 martie • Companiile de distribuție ale Enel în România au amplasat 100 de suporturi metalice pentru cuiburi în ultimii doi ani, mare parte la coordonate furnizate de aplicația Uite Barza! • Toți utilizatorii de telefoane mobile smart pot semnala o zonă periculoasă pentru păsările aflate în migrație
De Ziua Polenizatorilor amplasam hoteluri de insecte

08/03/2019
„Dacă floarea ți-o păzești, rod bun dobândești”, ne atrage atenția un vechi proverb românesc.  Pentru că polenizatorii sunt extrem de importanți în producerea fructelor și a semințelor, acesta ar putea fi și motto-ul zilei dedicate acestor specii, zi celebrată pentru al doilea an consecutiv în data de 10 martie.
Peste 5 tone de hrana pentru pasarile din parcuri, iarna asta

06/03/2019
Fauna urbană a ieșit cu bine dintr-un nou sezon rece, urmare a unui proiect al Societății Ornitologice Române (SOR) – proiectul România Prinde Aripi. Beneficiarii proiectului sunt peste 20 de specii de păsări și mamifere din parcurile mari ale României, de la pițigoi albaștri la rațe mari și veverițe.
Calendarul verde. Martie 2019

28/02/2019
Din martie, oprim hrănirea păsărilor sălbatice.
[...]
Ciuful de padure, mascota buzoiana

28/02/2019
Ciufii de pădure (Asio otus) au devenit vedete la Buzău pe 16 februarie 2019. A fost o zi de sâmbătă în care 200 de persoane au luat parte la o vânătoare de comori.
« 1 2 3 4 5 6 7 8 ... »