Noutati

Se mareste lista de plante protejate din Delta Moldovei

28/02/2019
Marea bucurie a biologilor din proiectele SOR este să „iasă pe teren”. Acolo au cele mai frumoase momente, acelea când reușesc să descopere specii noi pentru siturile în care lucrează.
[...]
Ce mai descopera herpetologii in proiectele SOR

26/02/2019
Raluca Melenciuc, Ștefan Zamfirescu, Paul Dincă, Petronel Spăseni și Alexandru Strugariu sunt cei cinci experți herpetologi care lucrează în proiectul „Elaborarea Planurilor de Management pentru ariile protejate Acumulările Belcești, Sărăturile Jijia Inferioara Prut, Eleșteele Jijiei și Miletinului și Balta Teiva Vișina”.
Convocator Adunarea Generala a membrilor asociați

12/02/2019
CONVOCARE Consiliul Executiv al asociației Societatea Ornitologică Română (în continuare ”SOR”) convoacă Adunarea Generală a Membrilor asociației SOR, în data de 14.03.2019, la ora 11.00,
Recensamantul International al Pasarilor de Apa, Ianuarie 2019

05/02/2019
În perioada 10 - 20 ianuarie a avut loc tradiționalul Recensământ Internațional al Păsărilor de Apă (cunoscut specialiștilor sub denumirea Midwinter Count), organizat de Wetlands International. În România, evenimentul este coordonat de către Societatea Ornitologică Română și Asociația pentru Protecția Păsărilor și a Naturii Grupul Milvus.
Intre 2009 si 2019. 10 years challenge cu pasari ihtiofage

01/02/2019
Acum 10 ani, revista Despre Păsări a Societății Ornitologice Române găzduia un articol al profesorului Eugen Petrescu legat de soarta zonelor umede din România și despre conflictul dintre piscicultori și păsările ihtiofage. Au trecut 10 ani și vă invităm să vedeți dacă există multe deosebiri între situația de atunci și cea de acum, dacă vinovații sunt pelicanii și cormoranii sau trebuie să îi căutăm printre noi. Mai jos, articolul publicat acum 10 ani în revista SOR.
Calendar verde. Luna februarie 2019

30/01/2019
Vremea se menține rece, deci va continua hrănirea păsărilor.
MidWinter 2019 in Bucuresti. Cifre si raritati

30/01/2019
În fiecare an, în luna ianuarie, Societatea Ornitologică Română organizează prima ieșire pe teren, cea pentru „Numărătoarea de Iarnă a Păsărilor Acvatice” sau „Midwinter Counts”, acțiune desfășurată sub coordonarea Wetlands International. În România, SOR coordonează și implementează  această activitate în parteneriat cu Asociația Grupul Milvus.
[...]
Prima etapa din BioOlimpiada s-a incheiat

20/01/2019
Societatea Ornitologică Română (SOR) a organizat, în perioada 10-21 decembrie 2018, etapa județeană a Olimpiadei Speciilor, competiție adresată elevilor de la școlile de gimnaziu care s-au înscris în proiectul Școli Prietenoase cu Natura.
Calendar verde 2019, luna ianuarie

18/01/2019
Un nou an, un nou format. SOR continuă rubrica dedicată grădinilor prietenoase cu natura - Calendarul Verde - dar sub un alt format. De azi, lună de lună, o să vă livrăm informațiile sub formă de infografice.Acestea vor putea fi downlodate direct de pe site-ul nostru în format 800/2000 de pixeli.
Odata la 25 de ani

18/01/2019
După 25 de ani, ornitologii români au revăzut în țara noastră un exemplar de pescăruș de ghețuri (Larus hyperboreus). Este cea de-a doua observație a acestei specii nordice și a fost făcută în București, de profesoara Lidia Maria Panțiru. Prima fusese înregistrată la Scoreiu, de Szabó József.
[...]