Noutati

Specie noua de pitulice in fauna din Romania

11/09/2018
România are o nouă specie de pasăre sălbatică în faună – pitulicea de munte orientală (Phylloscopus orientalis). Este prima observație documentată pentru țara noastră a aceastei specii de pitulice.
Calendarul verde. Luna septembrie

07/09/2018
Septembrie nu înseamnă doar sfârșitul vacanțelor și al călătoriilor, al serilor de vară petrecute fără griji alături de prieteni, ci și un nou început. Este luna care ne încântă cu o recoltă bogată și variată de fructe și legume, dar în același timp presupune și câteva activități ale căror rezultate se vor vedea abia în cursul anului următor.
[...]
Specie noua de gargarita in fauna Romaniei

30/08/2018
O echipă de biologi de la Societatea Ornitologică Română a descoperit o nouă specie de insectă pentru fauna României. Este vorba despre Leucomigus candidatus, o specie de gărgăriță (a nu se confunda cu buburuzele, care sunt alt tip de insecte).
Daunatorul benefic al gradinii

23/08/2018
Sunt invizibile și misterioase. Se numără printre cele mai mari, cele mai puternice și inteligente animale de pe Terra - în condițiile în care 99% dintre animale, care au trăit sau trăiesc în prezent, sunt mai mici decât un bondar – cum afirmă Rob Atkinson, cercetătorul înfocat al acestor animale.
Expeditia SOR 2018

23/08/2018
Expediția SOR are aceeași vârstă ca și organizația noastră. Există din 1990. NU am contabilizat miile de oameni care au participat la ea și acum ni se pare că e inutil. Nu cifrele contează, nu cantitatea, ci calitatea oamenilor care vin acolo, calitatea informațiilor pe care le dobândesc sau pe care le pun la dispoziția celorlalți. Nimic nu e legat de cantitate, cu o singură excepție – cumpărăturile pentru bucătărie ;)
Specie unicat de lalea in Delta Moldovei

13/08/2018
Știi momentul ăla când te plimbi în natură și descoperi o specie unicat din flora României? Nici noi. :)
Uite Barza 2018. Peste 1.600 de cuiburi noi

10/08/2018
• Mai mult de 9.000 de români au numărat berzele la cuib în cei doi ani de existență a aplicației Uite Barza! • În acest an au fost recenzate circa 3.000 de cuiburi, din care 1.676 sunt cuiburi nou-descoperite cu ajutorul aplicației • Comuna Murighiol din Tulcea are cele mai multe cuiburi de barză documentate în acest an - 68
Scoli Prietenoase cu Natura. Raport la a doua editie

09/08/2018
Peste 13.000 de elevi au participat la a doua ediție a programului Școli Prietenoase cu Natura, proiect care tocmai s-a încheiat. Proiectul SOR este inclus în Calendarul Activităților Educaționale Regionale.
[...]
Vanarea mistretilor si a pradatorilor poate extinde focarele de pesta porcina africana

09/08/2018
Intensificarea vânătorii de mistreți și de prădători în România riscă să extindă focarele de pestă porcină africană (PPA).
Calendarul verde. Luna august

07/08/2018
August este o lună dedicată concediilor, așa că nu vă reținem în fața calculatorului mai mult decât este nevoie. Dar tot avem câteva sfaturi pentru activități pe care să le faceți în grădinile dvs.
[...]