Prima activitate a anului 2019

Nu mai este demult o surpriză ce facem din primele zile ale anului. Ieșim la păsări. Nu oricum, ci în cadru organizat. În luna ianuarie are loc, an de an, „Numărătoarea de Iarnă a Păsărilor Acvatice” , sau MidWinter-ul, așa cum îi spun demult toți biologii.

Este o acțiune care se desfășoară sub coordonarea Wetlands International. În România, schema este coordonată de SOR și implementată în parteneriat cu Asociația Grupul Milvus.

Sezonul de teren din 2019 va debuta, așadar, cu această activitate, la care pot participa toți cei interesați. Condiția principală, însă, este să aveți experiență în identificarea tuturor speciilor păsărilor acvatice. Este necesară notarea lor, în mod corect, și numărarea exemplarelor observate (liste complete). În 2019, perioada în care va avea loc numărătoarea la nivel internațional este weekend-ul 12 – 13 ianuarie (cu un maxim admis între 10 și 20 ianuarie).

Pentru uniformizarea informației și relevanța analizelor de tendință, s-a făcut în anii anteriori o standardizare a locațiilor de unde se colectează datele. Locațiile sunt prestabilite, iar cei care doresc să participe, sunt rugați să ia legătura cu coordonatorii evenimentului.

Observatorii sunt rugați să facă numărători totale și liste complete de specii. Dacă este vizitat un anumit bazin acvatic (un lac sau un sector standard de râu) observatorul este rugat să acopere vizual complet suprafața și să facă lista completă a speciilor observate (specii de apă conform metodologiei, dar și restul speciilor de păsări observate).

Cei care doresc să participe sunt rugați să contacteze coordonatorul (Cristi Domșa - cristi.domsa@sor.ro), pentru a specifica locațiile ce vor fi vizitate și pentru a fi verificată localizarea exactă și întinderea suprafeței monitorizate.

Dacă aveți orice fel de întrebări, vă stăm la dispoziție pentru clarificări. Sperăm că vom avea cât mai multe bazine acvatice dezghețate, așa că noi vă dorim observații cât mai numeroase și vreme frumoasă!