Stiri proiecte

Specie noua in fauna Romaniei, un crustaceu de doi milimetri

10/10/2019
Specialiștii de la Societatea Ornitologică Română au făcut „cea mai mare mică descoperire” din fauna României - în Lacurile Fălticeni din județul Suceava avem o specie nouă de crustaceu microscopic, una care nici măcar nu are denumire populară.
Specie noua de bufnita pentru Parcul Natural Vacaresti descoperita de SOR

02/10/2019
Biologul Dani Drăgan de la SOR a confirmat prezența unei specii noi de bufniță în Parcul Natural Văcărești - ciușul (Otus scops). Specia a fost depistată în urma unei monitorizări audio realizate cu ajutorul aparatelor de tip Audiomoth anul acesta. Monitorizarea din Văcărești este parte a unui proiect propriu SOR - Atlasul Păsărilor din București, la care se lucrează din 2016.
Daca-i copil, sa se joace. In taberele SOR

26/09/2019
Peste 100 de elevi din județul Iași și-au încheiat vacanța mare într-un mod total neașteptat – au învățat. Despre păsări, mamifere, reptile, amfibieni, insecte, plante. Nu la școală, ci în taberele organizate de SOR în cadrul proiectului „Elaborarea Planurilor de Management pentru ariile protejate Acumulările Belcești, Sărăturile Jijia Inferioara Prut, Eleșteele Jijiei și Miletinului și Balta Teiva Vișina”.
Din scoala in scoala

26/09/2019
-Am două vești pentru voi. Una bună și una rea. Cea rea este că azi a început școala și… azi dați test. Vestea bună este că după test stăm de vorbă despre animalele din aria naturală protejată de lângă voi și că o să primiți și un ghid cu aceste animale și cu flora, dar și tricouri și rucsaci realizate în proiectul nostru.
Expeditia SOR 2019 la final

21/08/2019
Dacă e august, e timpul pentru aventură! Ca în fiecare an, SOR a organizat, în mijlocul verii, Expediția Națională în Delta Dunării. 120 de iubitorii de păsări și natură s-au reunit în „Paradisul Păsărilor”, pe malul Lacului Furtuna, nu departe de Maliuc. După 10 zile de cort, duș în stuf și mâncare la ceaun, o singură concluzie: a fost mi-nu-nat! :)
Uite Barza 2019. Record national - sapte pui de barza intr-un singur cuib

16/08/2019
Numărătoarea berzelor albe din România s-a încheiat cu un total de 3.206 cuiburi introduse cu ajutorul aplicației „Uite, Barza!”,cu un total de 6.580 păsări. Cel mai important - în perioada 25 iunie – 31 iulie 2019 utilizatorii aplicației dezvoltate de SOR cu sprijinul companiilor Enel din România au descoperit un număr de 693 de cuiburi noi.
14.000 de elevi in Scoli Prietenoase cu Natura

01/08/2019
Aproape 14.000 de elevi au participat la a treia ediție a programului Școli Prietenoase cu Natura, un program de educație pentru natură inclus în Calendarul Activităților Educaționale Naționale (CAEN).
Calendarul verde, august 2019

31/07/2019
Încă este foarte cald, este nevoie să ajutați natura să lupte cu canicula.
Peste 2400 de multumiri

31/07/2019
Suntem datori. Vă suntem datori. Celor peste 2400 de utilizatori ai aplicației Uite, barza! - aplicația care ajută berzele albe din România.
[...]
Plasticul a ajuns pana in cuiburile de berze

16/07/2019
• Peste 2.000 de cuiburi introduse deja în baza de date • Pui de barză inelați în județul Tulcea • Gunoaiele oamenilor afectează și puii de barză Cifre impresionante pentru al treilea an în care românii numără berzele albe cu ajutorul aplicației „Uite, Barza!” – deja sunt peste 2.000 de cuiburi introduse în baza de date a Societății Ornitologice Române (SOR), pe site-ul berzeleromaniei.sor.ro. Trei dintre aceste cuiburi se află în București.
« 1 2 3 4 5 ... »