Stiri proiecte

Alege sa construiesti un cuib, nu o casuta

22/04/2019
Trebuie știut de la bun început că păsările nu au nevoie de căsuțe, așa cum sunt cele pe care le găsim, în general, în mai toate magazinele. Ne atrag pentru că sunt viu colorate, arată ca o căsuță în miniatură, dar pentru păsări sunt complet inutile. Un cuib artificial construit corect le poate fi de un real ajutor păsărilor, având în vedere că spațiile naturale de cuibărit sunt tot mai puține.
Avem panouri noi in proiectul Romania Prinde Aripi

18/04/2019
Timișoara este primul oraș în care SOR a montat un nou tip de panou informativ – unul care să fie și jucărie și să le aducă și informații despre păsări copiilor care trec pe lângă el.
Ajuta-ne sa descoperim primavara si in 2019

28/03/2019
Luna martie înseamnă începutul migrației de primăvară și sosirea primelor specii de păsări la noi în țară. Cel mai simplu să îți dai seama este să treci prin satele României, sute de berze albe au ajuns deja în zonele de cuibărit.
Calendarul verde - aprilie 2019

Din luna aprilie, puteți trimite observațiile legate de sosirea primelor păsări cuprinse în propiectul Spring Alive - cucul, drepneaua neagră, rândunica, barza și prigoria.
UITE, BARZA! 100 de cuiburi noi instalate în ultimii 2 ani

15/03/2019
• Berzele au început să revină în România, din 12 martie • Companiile de distribuție ale Enel în România au amplasat 100 de suporturi metalice pentru cuiburi în ultimii doi ani, mare parte la coordonate furnizate de aplicația Uite Barza! • Toți utilizatorii de telefoane mobile smart pot semnala o zonă periculoasă pentru păsările aflate în migrație
De Ziua Polenizatorilor amplasam hoteluri de insecte

08/03/2019
„Dacă floarea ți-o păzești, rod bun dobândești”, ne atrage atenția un vechi proverb românesc.  Pentru că polenizatorii sunt extrem de importanți în producerea fructelor și a semințelor, acesta ar putea fi și motto-ul zilei dedicate acestor specii, zi celebrată pentru al doilea an consecutiv în data de 10 martie.
Peste 5 tone de hrana pentru pasarile din parcuri, iarna asta

06/03/2019
Fauna urbană a ieșit cu bine dintr-un nou sezon rece, urmare a unui proiect al Societății Ornitologice Române (SOR) – proiectul România Prinde Aripi. Beneficiarii proiectului sunt peste 20 de specii de păsări și mamifere din parcurile mari ale României, de la pițigoi albaștri la rațe mari și veverițe.
Calendarul verde. Martie 2019

28/02/2019
Din martie, oprim hrănirea păsărilor sălbatice.
[...]
Ciuful de padure, mascota buzoiana

28/02/2019
Ciufii de pădure (Asio otus) au devenit vedete la Buzău pe 16 februarie 2019. A fost o zi de sâmbătă în care 200 de persoane au luat parte la o vânătoare de comori.
Se mareste lista de plante protejate din Delta Moldovei

28/02/2019
Marea bucurie a biologilor din proiectele SOR este să „iasă pe teren”. Acolo au cele mai frumoase momente, acelea când reușesc să descopere specii noi pentru siturile în care lucrează.
« 1 2 3 4 5 6 ... »