Stiri proiecte

Specie noua de gargarita in fauna Romaniei

30/08/2018
O echipă de biologi de la Societatea Ornitologică Română a descoperit o nouă specie de insectă pentru fauna României. Este vorba despre Leucomigus candidatus, o specie de gărgăriță (a nu se confunda cu buburuzele, care sunt alt tip de insecte).
Daunatorul benefic al gradinii

23/08/2018
Sunt invizibile și misterioase. Se numără printre cele mai mari, cele mai puternice și inteligente animale de pe Terra - în condițiile în care 99% dintre animale, care au trăit sau trăiesc în prezent, sunt mai mici decât un bondar – cum afirmă Rob Atkinson, cercetătorul înfocat al acestor animale.
Expeditia SOR 2018

23/08/2018
Expediția SOR are aceeași vârstă ca și organizația noastră. Există din 1990. NU am contabilizat miile de oameni care au participat la ea și acum ni se pare că e inutil. Nu cifrele contează, nu cantitatea, ci calitatea oamenilor care vin acolo, calitatea informațiilor pe care le dobândesc sau pe care le pun la dispoziția celorlalți. Nimic nu e legat de cantitate, cu o singură excepție – cumpărăturile pentru bucătărie ;)
Specie unicat de lalea in Delta Moldovei

13/08/2018
Știi momentul ăla când te plimbi în natură și descoperi o specie unicat din flora României? Nici noi. :)
Scoli Prietenoase cu Natura. Raport la a doua editie

09/08/2018
Peste 13.000 de elevi au participat la a doua ediție a programului Școli Prietenoase cu Natura, proiect care tocmai s-a încheiat. Proiectul SOR este inclus în Calendarul Activităților Educaționale Regionale.
Calendarul verde. Luna august

07/08/2018
August este o lună dedicată concediilor, așa că nu vă reținem în fața calculatorului mai mult decât este nevoie. Dar tot avem câteva sfaturi pentru activități pe care să le faceți în grădinile dvs.
Cat de salbatica este Capitala

25/07/2018
De trei ani, din 2016, SOR lucrează la Atlasul Păsărilor din București. Această carte ar trebui să ne spună cât de sălbatic este cel mai mare oraș din România, câte specii de păsări cuibăresc lângă noi și unde pot fi găsite, cu o precizie de un kilometru. Practic, atât de mare este un pătrat monitorizat. Am ajuns deja la al treilea an în care biologii și voluntarii de la SOR bat străzile și aleile de parcuri în căutarea păsărilor sălbatice. Unde cuibăresc, câte sunt, cum se adaptează la cea mai mare aglomerare de oameni din țară, acestea sunt obiectivele lor.
[...]
Plantele care cresc cu sare in Baragan

25/07/2018
Ariile naturale protejate sunt de cele mai multe ori văzute ca zone verzi, cu vegetație abundentă. Dar nu sunt toate așa. Trecute deseori cu vederea, sărăturile (terenuri cu plante scunde și rare, cu valoare economica redusă, care se inundă în anumite perioade ale anului, folosite doar pentru pășunat) nu sunt suficient de verzi  pentru a ne duce imediat cu gândul la valoarea lor naturală.
[...]
Au fost descoperite primele cuiburi de barza din Bucuresti

11/07/2018
Pentru prima oară, Capitala are un cuib de barză albă. Prima semnalare oficială a acestei specii a fost făcută cu ajutorul aplicației mobile „Uite, Barza”, aplicație realizată de Societatea Ornitologică Română cu sprijinul companiilor Enel din România.
Calendarul verde. Luna iulie

02/07/2018
Începe perioada de concedii, dar grădina nu trebuie neglijată nici acum. Din nefericire pentru firile dinamice - unele activități din luna iulie sunt absolut identice cu cele din luna precedentă. Asta nu înseamnă că nu sunt esențiale pentru faună și floră. Sunt activități repetitive, dar de fiecare dată când veți ieși să lucrați în grădină, repetați-vă în gând de ce faceți asta – fructe și legume sănătoase, biodiversitate – sau orice alt motiv aveți.
« 1 2 3 4 5 6 7 8 ... »