Stiri

Ai gasit un pui de pasare, acum ce faci?

Mai devreme sau mai tarziu, in aceasta perioada a anului, e foarte posibil sa gasiti un pui de pasare pe sol, mai ales daca sunteti genul de persoana care prefera plimbarile in natura, sau chiar numai in parcuri. Veti avea de luat o decizie care ii poate schimba viata pasarii: il luati acasa sau il lasati acolo, pe cont propriu. De cele mai multe ori este mai bine sa nu va amestecati si sa lasati lucrurile asa cum sunt, mai ales daca puiul gasit e intr-o faza mai inaintata de dezvoltare (are pene in crestere). Parintii puiului fac o treaba mai buna decat ar putea face orice om care adopta un pui de pasare salbatica.
Euro Birdwatch 2018 - raport de teren

Dimineața de sâmbătă, 6 octombrie, ne-a găsit pe teren, cu binoclurile la ochi. 331 de oameni din toată țara am fost, cu totul, la EuroBirdWatch 2018, cel mai mare eveniment de observare a păsărilor în migrație, pe continentul european.
Scent, etapa a doua. Testare de toamna in Delta Dunarii

10/10/2018
Pentru că suntem unul din partenerii români implicați în proiectul Scent, alături de INCDDD, am participat la a doua testare a aplicației mobile de citizen science, Scent Explore. Prima testare a avut loc în luna august, cu ajutorul participanților la Expediția Națională a SOR, dar la final de septembrie, nu oricine putea merge patru zile în Delta Dunării. Am apelat la voluntarii noștri din București, Iași, Cluj și Buzău, iar un grup de aproape 30 de persoane a avut ocazia să vadă cum e Delta toamna și cît de frig poate fi în barcă în această perioadă.
[...]
A treia semnalare pe Romania pentru plosnita dantelata de stejar

05/10/2018
Biologii de la SOR au descoperit pentru prima oară în mediul natural o specie nouă de ploșnită. Este vorba despre o specie invazivă, care provine din America și care nu are niciun dușman natural în țara noastră. Descoperirea a fost făcută în cadrul acțiunilor de monitorizare din cadrul proiectului „Elaborarea Planurilor de management pentru ariile protejate ROSCI0310 Lacurile Fălticeni, ROSCI0389 Sărăturile de la Gura Ialomiței - Mihai Bravu, ROSPA0051 Iezerul Călărași, ROSPA0061 Lacul Techirghiol, ROSPA0101 Stepa Saraiu Horea, ROSPA0111 Berteștii de Sus - Gura Ialomiței”.
[...]
Ultima saptamana de vacanta, prima de tabara

21/09/2018
Ai fost vreodată la școală, în timpul vacanței de vară? (Nu, nu ne referim la „olimpicii” care apar înainte de reluarea cursurilor). Dar, ai fost vreodată la școală, vara, să îți și placă? Peste 120 de elevi au reușit asta, în județul Iași.
Weekend cu pasari. EuroBirdwatch 2018

20/09/2018
Anul acesta se fac 25 de ani de EuroBirdwatch - cel mai mare eveniment de observare a păsărilor din Europa, în migrația de toamnă, eveniment organizat de BirdLife International. În weekend-ul 6 - 7 octombrie, sute de mii de europeni: ornitologi, birdwatcheri și iubitori ai naturii vor semnala fiecare pasăre pe care o întâlnesc.
[...]
Specie noua de pitulice in fauna din Romania

11/09/2018
România are o nouă specie de pasăre sălbatică în faună – pitulicea de munte orientală (Phylloscopus orientalis). Este prima observație documentată pentru țara noastră a aceastei specii de pitulice.
[...]
Specie noua de gargarita in fauna Romaniei

30/08/2018
O echipă de biologi de la Societatea Ornitologică Română a descoperit o nouă specie de insectă pentru fauna României. Este vorba despre Leucomigus candidatus, o specie de gărgăriță (a nu se confunda cu buburuzele, care sunt alt tip de insecte).
Specie unicat de lalea in Delta Moldovei

13/08/2018
Știi momentul ăla când te plimbi în natură și descoperi o specie unicat din flora României? Nici noi. :)
[...]
Vanarea mistretilor si a pradatorilor poate extinde focarele de pesta porcina africana

09/08/2018
Intensificarea vânătorii de mistreți și de prădători în România riscă să extindă focarele de pestă porcină africană (PPA).
« 1 2 3 4 5 ... »