Stiri

De Ziua Pasarilor, SOR combate superstitii in Parcul Natural Vacaresti

01/04/2019
• Azi este Ziua Păsărilor, dar SOR sărbătorește duminică, 07 aprilie, de la ora 07:00 în Parcul Natural Văcărești • În 2018, Ziua Păsărilor a fost cel mai mare eveniment de birdwatching din România, cu peste 1500 de participanți. • În 2019, accentul cade pe copii și combaterea superstițiilor
Stejari pentru berzele negre din Parcul Natural Comana

29/03/2019
Peste 1.000 de stejari pedunculați au fost plantați în Parcul Natural Comana cu ajutorul a 120 de voluntari de la compania DB Schenker Global Business Services Bucharest. Acțiunea a fost organizată de Societatea Ornitologică Română (SOR), cu sprijinul RomSilva și a purtat titlul „We grow life@ DB Schenker GBS”.
[...]
Cormoranul motat cuibareste, in premiera, in Romania

21/03/2019
• Pentru prima oară, cormoranii moțați cuibăresc pe litoralul românesc • Specia are nevoie de faleze stâncoase, dar a ales Portul Constanța pentru cuiburi • Noua populație este de… 3-5 perechi
Intre 2009 si 2019. 10 years challenge cu pasari ihtiofage

01/02/2019
Acum 10 ani, revista Despre Păsări a Societății Ornitologice Române găzduia un articol al profesorului Eugen Petrescu legat de soarta zonelor umede din România și despre conflictul dintre piscicultori și păsările ihtiofage. Au trecut 10 ani și vă invităm să vedeți dacă există multe deosebiri între situația de atunci și cea de acum, dacă vinovații sunt pelicanii și cormoranii sau trebuie să îi căutăm printre noi. Mai jos, articolul publicat acum 10 ani în revista SOR.
2019, anul Cucuvelei

08/01/2019
Știm, titlul sună extrem de ciudat, mai ales pentru că această specie este, din păcate și pe nedrept, asociată cu nenorocirile. Dar sperăm că desemnarea ei ca pasăre a anului 2019 este un mic pas spre normalizarea relației noastre cu răpitoarele de noapte.
[...]
Cadoul SOR de final de an

29/12/2018
La cererea publicului... Cam așa ar trebui să scriem, ca pe afișele concertelor de la Sala Palatului, când discutăm despre acest poster. Este de departe, cea mai apreciată postare a SOR pe Facebook în 2018. De aceea, vă oferim posterul, gratuit.
[...]
V-ati ascunselea cu gasca cu gat rosu

27/12/2018
Ne lipsesc 40.000 de gâște cu gât roșu. Așa ar trebui să spunem, în urma celei de-a doua ieșiri importante de monitorizare a celei mai periclitate specii de gâscă sălbatică din lume.
Cum a fost 2018 pentru SOR

26/12/2018
Pentru noi, a părut că nu se mai termină 2018. A fost un an plin, și la propriu și la figurat.
[...]
Patru parcuri si o ninsoare

25/12/2018
Sâmbată, 15 decembrie, SOR a invitat bucureștenii la patru tururi ornitologice în parcurile mari ale orașului. Grade puține în termometru, prima zăpadă ceva mai serioasă din actuala iarnă și un vânt care făcea din frig lamă de cuțit. Credeți că vremea ne-a fost potrivnică? Dimpotrivă, ninsoarea a oferit un superb decor de iarnă.
[...]
Confirmare foto pentru o noua specie de pasare in Romania

24/12/2018
Pentru prima oară, ornitologii au reușit să documenteze fotografic în România o specie siberiană de pasăre, fâsa lui Richard (Anthus richardi). Nu este prima observație în țara noastră, ci a treia, dar este pentru prima oară când biologii au reușit să și fotografieze pasărea.
« 1 2 3 4 5 6 ... »